Ir al contenido principal

Guía didactica

 

GUIA DIDÀCTICA

1-OBJECTIUS GENERALS.

Aquesta WebQuest pretén despertar en els alumnes la consciència de la necessitat d'utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació, tant per a obtenir informació i recursos per a construir el seu propi coneixement, com per a publicar els seus treballs.

2-OBJECTIUS ESPECÍFICS.

  • Aquesta WebQuest està pensada bàsicament per a l'àrea de llengua i literatura: treballa l'expressió escrita, la narració, la biografia, l'estructura de les narracions i el cinema. A més, introdueix aspectes de les competències bàsiques en TIC.

  • Per a desenvolupar aquesta WebQuest, els i les alumnes han de tenir aquests coneixements mínims d'informàtica:
    • Saber com crear una carpeta.
    • Utilitzar un processador de textos.
    • Guardar un document.
    • Insertar imatges en un document.
    • Capturar imatges d'Internet.
    • Guardar imatges en una carpeta.
    • Utilitzar un navegador.

     

3- ORGANITZACIÓ DELS I LES ALUMNES, TEMPORALITZACIÓ, RECURSOS I ESPAI.

  • Aquesta WebQuest està pensada per a unes 6 o 7 sessions de 50 minuts de duració.

  • Deuran disposar dels següents recursos:

      1. Un ordinador per a cada 4/5 alumnes (com a mínim).
      2. Connexió a Internet.
      3. Una impressora.

       

  • Devem disposar d'un lloc de treball on, a més a més dels ordinadors, tinguem espai i útils suficients per a escriure, dibuixar, retallar....
4- AVALUACIÓ:

Els i les alumnes, deuran ser informats prèviament, de com i de quins aspectes seran avaluats; aquest coneixement és útil perquè:
      1. els orienta sobre el que s'espera d'ells i elles.
      2. fa que tinguin en compte tots els detalls.
      3. segurament, s'esforçaran en treballar millor.
Aquesta WebQuest serà avaluada pel professor mitjançant les rúbriques d'avaluació global i també pels propis alumnes mitjançant la rúbrica d'autoavaluació del treball en grup.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Evaluación

  L’avaluació d’aquesta WebQuest és important que la mireu abans de començar per assegurar un bon desenvolupament i un bon resultat final. Té tres parts, la rúbrica global de presentació i de treball amb internet, que les farà el professor, i la rúbrica d'autoavaluació, que la fareu cada un de vosaltres. Avaluació de la presentació oral de les tasques. Aspectes Deficient - 1 Bo – 2 Molt bo – 3 Excel·lent – 4 Qualificació Contingut Idees molt simples. Algunes idees bones però incompletes. S'han cobert els temes. Els temes s'han cobert àmpliament .   Organització Mal estructurat i difícil d'entendre. Bona organització, però amb poca connexió entre les diferents seccions. Bona organització i seqüenciació. Hi ha connexió entre les diferents seccions. Bona estructura, seqüenciació coherent. Estructuració del treball com una unitat completa.   Presentació Poc entenedora. No aconsegueix fer arribar la informació de manera coherent i clara. Entenedora, tot i que els companys mo...

TAREA

  Per començar, us haureu de dividir en grups de 4 o 5 persones. Després, cada grup haurà de triar una de les obres proposades en aquesta WebQuest per començar a treballar: L'autor i la seva obra.  En aquest apartat haureu d'incloure una biografia breu de l'autor, el resum de l'argument de l'obra, que treballareu de manera específica més tard, i alguns exercicis perquè busqueu i contrasteu la informació. Fitxa de lectura .  On haureu de resoldre els exercicis de comprensió lectora de l'obra de l'autor que heu seleccionat. Taller d'escriptura.  A partir de fragments de l'obra treballada, en aquest apartat trobareu exercicis per analitzar i produir textos utilitzant els recursos narratius bàsics. De cine.  En aquest apartat s'inclou la fitxa tècnica de les adaptacions cinematogràfiques de les obres literàries treballades i un comentari crític breu.

PROCESO

  Ja som aquí, i es hora de començar, però, abans de posar-vos mans en l'obra, cal que decidiu entre tots els membres del curs, quina és l'obra que més de gust us ve treballar segons l'argument que trobareu a la contraportada del llibre. Una altra de les decisions que queda a les vostres mans, és, si decidiu de treballar amb un processador de textos o, per contra, prepareu el dossier a mà. Quan ja tingueu aquestes dues decisions preses, només cal fer click al link que trieu, i endavant!!       JULES VERNE - MIQUEL STROGOFF              ARTHUR CONAN DOYLE - EL MÓN PERDUT              RUDYARD KIPLING - KIM               JACK LONDON - LA CRIDA DEL BOSC