Ir al contenido principal

Guía didactica

 

GUIA DIDÀCTICA

1-OBJECTIUS GENERALS.

Aquesta WebQuest pretén despertar en els alumnes la consciència de la necessitat d'utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació, tant per a obtenir informació i recursos per a construir el seu propi coneixement, com per a publicar els seus treballs.

2-OBJECTIUS ESPECÍFICS.

  • Aquesta WebQuest està pensada bàsicament per a l'àrea de llengua i literatura: treballa l'expressió escrita, la narració, la biografia, l'estructura de les narracions i el cinema. A més, introdueix aspectes de les competències bàsiques en TIC.

  • Per a desenvolupar aquesta WebQuest, els i les alumnes han de tenir aquests coneixements mínims d'informàtica:
    • Saber com crear una carpeta.
    • Utilitzar un processador de textos.
    • Guardar un document.
    • Insertar imatges en un document.
    • Capturar imatges d'Internet.
    • Guardar imatges en una carpeta.
    • Utilitzar un navegador.

     

3- ORGANITZACIÓ DELS I LES ALUMNES, TEMPORALITZACIÓ, RECURSOS I ESPAI.

  • Aquesta WebQuest està pensada per a unes 6 o 7 sessions de 50 minuts de duració.

  • Deuran disposar dels següents recursos:

      1. Un ordinador per a cada 4/5 alumnes (com a mínim).
      2. Connexió a Internet.
      3. Una impressora.

       

  • Devem disposar d'un lloc de treball on, a més a més dels ordinadors, tinguem espai i útils suficients per a escriure, dibuixar, retallar....
4- AVALUACIÓ:

Els i les alumnes, deuran ser informats prèviament, de com i de quins aspectes seran avaluats; aquest coneixement és útil perquè:
      1. els orienta sobre el que s'espera d'ells i elles.
      2. fa que tinguin en compte tots els detalls.
      3. segurament, s'esforçaran en treballar millor.
Aquesta WebQuest serà avaluada pel professor mitjançant les rúbriques d'avaluació global i també pels propis alumnes mitjançant la rúbrica d'autoavaluació del treball en grup.

Comentarios

Entradas populares de este blog

TAREA

  Per començar, us haureu de dividir en grups de 4 o 5 persones. Després, cada grup haurà de triar una de les obres proposades en aquesta WebQuest per començar a treballar: L'autor i la seva obra.  En aquest apartat haureu d'incloure una biografia breu de l'autor, el resum de l'argument de l'obra, que treballareu de manera específica més tard, i alguns exercicis perquè busqueu i contrasteu la informació. Fitxa de lectura .  On haureu de resoldre els exercicis de comprensió lectora de l'obra de l'autor que heu seleccionat. Taller d'escriptura.  A partir de fragments de l'obra treballada, en aquest apartat trobareu exercicis per analitzar i produir textos utilitzant els recursos narratius bàsics. De cine.  En aquest apartat s'inclou la fitxa tècnica de les adaptacions cinematogràfiques de les obres literàries treballades i un comentari crític breu.

PROCESO

  Ja som aquí, i es hora de començar, però, abans de posar-vos mans en l'obra, cal que decidiu entre tots els membres del curs, quina és l'obra que més de gust us ve treballar segons l'argument que trobareu a la contraportada del llibre. Una altra de les decisions que queda a les vostres mans, és, si decidiu de treballar amb un processador de textos o, per contra, prepareu el dossier a mà. Quan ja tingueu aquestes dues decisions preses, només cal fer click al link que trieu, i endavant!!       JULES VERNE - MIQUEL STROGOFF              ARTHUR CONAN DOYLE - EL MÓN PERDUT              RUDYARD KIPLING - KIM               JACK LONDON - LA CRIDA DEL BOSC